Returul produselor achiziționate din magazinele fizice

Procedura de retur al produselor achizitionate din magazinele fizice Douglas

Conform legislatiei in vigoare magazinele fizice Douglas nu au obligatia sa accepte retururile produselor achizitionate din magazinele fizice Douglas, cu exceptia anumitor cazuri reglementate de catre prevederile legale.

Cu toate acestea, pentru a veni in intampinarea Clientului,  Parfumerie Douglas SRL a implementat in acest sens o procedura de retur aplicabila in toate magazinele fizice Douglas de pe teritoriul Romaniei si care este prezentata mai jos:

     A.          Returul produselor achizitionate de Client direct/personal din magazinele fizice

  1. I.       Returul standard de produse la achizitiile directe/personal din magazinele fizice Douglas

Returul produselor achiziționate direct/personal din magazinele fizice Douglas de pe teritoriul României se poate face în termen de 30 (treizeci) de zile de la achiziționarea produselor, exceptând produsele cumpărate în cadrul unor campanii promoționale. Returul acestor produse se efectueaza în același magazin fizic Douglas din care au fost cumpărate. 

 

Procedura de retur poate fi efectuata cu respectarea urmatoarelor conditii cumulative:

-     Clientul revine in magazinul Douglas din care a facut achizitia produsului, prezentand produsul si bonul fiscal care certifica achizitia din respectivul magazin Douglas; 

-     produsul care face obiectul returului nu a fost desfacut, nu a fost testat sau folosit, este sigilat si ambalajul nu prezinta semne de deteriorare astfel incat produsul poate fi revandut; si

-     returul produsului se efectueaza in prezenta unui Supervizor al magazinului Douglas (de exemplu: Director magazin).

In cazul in care returul a fost acceptat conform conditiilor cumulative de mai sus, Clientul poate opta pentru inlocuirea produsului cu alt produs existent din magazinul fizic Douglas, platind diferenta de pret daca este cazul (in cazul de inlocuire cu un produs mai scump decat cel returnat) sau poate primi pretul in bani inapoi conform cu valoarea efectiv platita la momentul achizitiei produsului asa cum apare ea pe bonul fiscal. 

Nu este acceptat pentru retur un produs deteriorat, desigilat sau testat/utilizat de Client sau a carui ambalaj prezinta defecte si nu mai poate fi revandut.

  1. II.              Returul produselor la achizitiile directe/personale din magazinele fizice Douglas si vandute in campanii promotionale

Produsele vândute direct/personal Clientului în cadrul unor campanii promoționale se pot returna numai pe perioada de valabilitate a campaniei, chiar dacă aceasta este mai scurtă decât cele 30 (treizeci) de zile de la data achiziției produselor.

Returul acestor produse se efectueaza în același magazin fizic Douglas din care au fost cumpărate. 

Procedura de retur poate fi efectuata cu respectarea urmatoarelor conditii cumulative:

-     Clientul revine in magazinul Douglas din care a facut achizitia produsului, inainte de finalizarea campaniei promotionale,  prezentand produsul si bonul fiscal care certifica achizitia din respectivul magazin Douglas; 

-     produsul care face obiectul returului nu a fost desfacut, nu a fost testat sau folosit, este sigilat si ambalajul nu prezinta semne de deteriorare astfel incat produsul poate fi revandut; si

-     returul produsului se efectueaza in prezenta unui Supervizor al magazinului Douglas (de exemplu: Director magazin).

La returul produselor achiziționate direct/personal din magazinele fizice, Clientul poate opta pentru returnarea contravalorii produsului returnat sau pentru achiziționarea unui alt produs existent in magazinul fizic Douglas, platind diferenta de pret daca este cazul (in cazul de inlocuire cu un produs mai scump decat cel returnat), în conformitate cu prevederile acestei proceduri.

Nu este acceptat pentru retur un produs deteriorat, desigilat sau testat/utilizat de Client sau a carui ambalaj prezinta defecte si nu mai poate fi revandut.

  1. III.            Returul produselor personalizate la achizitiile directe/pesonale din magazinele Douglas

Produsele care au fost personalizate (prin gravură sau alte metode) nu pot fi returnate.

  1. IV.            Returul Produselor platite cu Vouchere

Atunci când Clientul optează pentru returnarea contravalorii unui produs achizitionat prin intermediul de Vouchere există următoarele situații particulare:

1.   În cazul în care la plata produselor au fost utilizate și vouchere (de orice tip: voucher Douglas, voucher bonus Douglas Beauty Card, voucher tipărit împreună cu un partener), Clientul este indreptatit sa primeasca doar valoarea plătită in numerar sau card de catre Client și nu poate primi contravaloarea in bani a voucherelor utilizate la achiziția inițială.

2.   În cazul în care la plata produselor au fost utilizate vouchere valorice de 20,00 (douazeci) RON din programul de fidelitate Douglas Beauty Card, la returul produsului, Clientului nu i se va returna suma de bani în contravaloarea voucherului sau voucherelor utilizate, acesta trebuind să își aleagă un alt produs. Eventuala diferența de valoare între produsul ales și valoarea voucherelor este suportată de Client.

3.    În cazul în care la plata produselor au fost utilizate vouchere valorice Douglas (50,00, 100,00, 500,00 RON) la returul produsului, Clientului nu i se pot returna bani contra valorii voucherelor, acesta trebuind să își aleagă un alt produs sau Clientul poate opta pentru inlocuirea produsului cu un voucher valoric Douglas de minim aceeasi valoare ca cel folosit initial. Eventuala diferența de valoare între produsul ales și valoarea voucherelor este suportată de Client.

4.    În cazul în care la plata produselor a fost utilizat card cadou Douglas reîncărcabil, la returul produsului Clientului nu i se pot returna bani contra valorii cardului cadou, acesta trebuind să își aleagă un alt produs sau Clientul poate opta pentru inlocuirea produsului cu un voucher valoric Douglas reincarcabil de minim aceeasi valoare ca cel folosit initial. . . Eventuala diferența de valoare între produsul ales și valoarea cardului cadou este suportată de Client.

5.    În cazul în care la plata produselor au fost utilizate vouchere din diverse campanii (vouchere trio, vouchere din campaniile de loialitate, vouchere emise de parteneri comerciali și valabile în magazinele Douglas etc.), la returul produsului Clientului nu se pot returna bani aferenti contravalorii voucherelor, acesta trebuind să își aleagă un alt produs. Eventuala diferența de valoare între produsul ales și valoarea voucherelor este suportată de Client.

În toate cazurile în care la returul produsului se optează pentru înlocuirea acestuia cu un alt produs, se deduce din valoarea de plată valoarea voucherelor sau cardurilor cadou folosite la prima achiziție. 

Prevederile de mai sus se completeaza cu Regulamentul Douglas Beauty Card si alte Regulamente valabile in acest sens (cum ar fi dar fara a se limita la Regulamente specifice campaniilor in care s-a achizitionat produsul, Regulamente privind achizitionarea si plata cu vouchere etc). 

  1. V.               Returul de produse reclamate pentru viciu ascuns/defect de fabricatie si achizitionate direct din magazinele fizice Douglas

Se accepta returul produselor desigilate de Client daca produsul are un viciu ascuns, defect de fabricatie care nu este vizibil in momentul achizitionarii produsului din magazinul fizic Douglas.

Se considera viciu ascuns: un recipient care nu isi indeplineste functia de a debita continutul, recipient cu aspect deformat din fabricatie, continut neconform.

In cazul in care reprezentantii Douglas din magazinul fizic pot sa constate usor neconformitatea produsului cu mijloacele avute la dispozitie in magazinul fizic (de exemplu: se constata ca pompita recipientului e defecta si nu elibereaza produsul etc), iar continutul produsului este nefolosit, , returul produsului desigilat poate fi facut conform procedurii care se aplica pentru produsele sigilate si prezentat mai sus.

In cazul in care Clientul reclama continutul neconform al produsului, Clientul ia la cunostinta ca eventuala neconformitate nu poate fi constata de reprezentantii Dolagas, luand in considerare complexitatea procedurii de constatare/investigare a continutului produsului, iar in acest caz returul nu poate fi efectuat pe loc. 

Clientul poate opta sa predea pe baza de Proces-Verbal produsul reclamat ca avand continut neconform si ambalajul sau, chiar si desfacut, catre Supervisorul magazinului fizic Douglas (de ex.:Directorul de magazin) din care a achizitionat produsul, impreuna cu o copie a bonului fiscal care atesta achizitionarea produsului din magazinul respectiv, si, va completa o Declaratie in scris in care explica in ce consta neconformitatea produsului si solicita efectuarea returului. Reprezentantul Douglas va transmite reclamatia impreuna cu produsul, ambalajul, copia bonului fiscal si Declaratia Clientului catre producator/filiala sa locala sau distribuitorul autorizat al brandului/marcii de la care a fost receptionat produsul spre investigare. Clientul ia la cunostinta ca procedura de investigare poate dura pana la 120 de zile (sau mai mult, in functie de complexitatea investigatiei). De asemenea, Clientul ia la cunostinta de posibilitatea deschiderii recipientului produsului pentru realizarea investigatiei. Daca producatorul/filiala sa locala sau distribuitorul autorizat al brandului/marcii concluzioneaza ca continutul produsului este neconform, atunci returul este acceptat in aceleasi conditii ca in cazul produselor sigilate descris mai sus. 

In cazul in care continutul produsului este declarat conform, atunci returul produsului este refuzat, iar produsul este returnat Clientului in starea in care a fost primit de la producator/filiala sa sau distribuitorul autorizat.  In acest caz, pot fi generate cheltuieli suplimentare pentru Client cu privire la procedura de investigare a continutului produsului. Astfel, Clientul ia la cunostinta ca cheltuielile privind procedura de investigare a continutului produsului sunt in sarcina Clientului, in cazul in care in urma investigatiei continutul produsului este declarat drept conform.  

 Prevederile privind punctul A. (“Returul produselor achizitionate de Client direct/personal  din magazinele fizice”) nu sunt aplicabile punctului B. (“B.            Returul produselor achizitionate de Client prin intermediul platformei GLOVO”).

     B.          Returul produselor achizitionate de Client prin intermediul platformei GLOVO

  1. I.       Returul standard de produse achizitionate prin intermediul platformei GLOVO

Returul produselor achiziționate prin intermediul platformei Glovo se poate face în termen  de 5 (cinci) zile de la achiziționarea produselor, exceptând produsele cumpărate în cadrul unor campanii promoționale. Returul acestor produse se efectueaza în același magazin fizic Douglas din care au fost achizitionate de catre Mandatarul Glovo. Denumirea magazinului Douglas se regaseste pe bonul fiscal. 

Procedura de retur poate fi efectuata cu respectarea urmatoarelor conditii cumulative:

-     Clientul revine in magazinul Douglas din care Mandatarul GLOVO a facut achizitia produsului, prezentand produsul si bonul fiscal care certifica achizitia din respectivul magazin Douglas precum si chitanta GLOVO; 

-     produsul care face obiectul returului nu a fost desfacut, nu a fost testat sau folosit, este sigilat si ambalajul nu prezinta semne de deteriorare astfel incat produsul poate fi revandut; si

-     returul produsului se efectueaza in prezenta unui Supervizor al magazinului Douglas (de exemplu: Director magazin).

In cazul in care returul a fost acceptat conform conditiilor cumulative de mai sus, Clientul poate opta pentru inlocuirea produsului cu alt produs/sau produse din lista produselor existente pe plataforma Glovo, de valoare cel putin egala cu valoarea produsului pe care il returneaza. Clientul va ridica produsul/produsele inlocuitoare direct din magazin, platind diferenta de pret daca este cazul (in cazul de inlocuire cu un produs mai scump decat cel returnat).

Nu este acceptat pentru retur un produs deteriorat, desigilat sau testat/utilizat de Client sau a carui ambalaj prezinta defecte si nu mai poate fi revandut.

Produsul nu poate fi preschimbat in bani sau vouchere/gift carduri

  1. II.              Returul produselor vandute in campanii promotionale achizitionate prin intermediul platformei GLOVO

Produsele vândute în cadrul unor campanii promoționale se pot returna numai pe perioada de valabilitate a campaniei, chiar dacă aceasta este mai scurtă decât cele 5 (cinci) zile de la data achiziției produselor.

Returul acestor produse se efectueaza în același magazin fizic Douglas din care au fost cumpărate. 

Procedura de retur poate fi efectuata cu respectarea urmatoarelor conditii cumulative:

-     Clientul revine in magazinul Douglas din care a facut achizitia produsului, inainte de finalizarea campaniei promotionale,  prezentand produsul si bonul fiscal care certifica achizitia din respectivul magazin Douglas precum si chitanta GLOVO; 

-     produsul care face obiectul returului nu a fost desfacut, nu a fost testat sau folosit, este sigilat si ambalajul nu prezinta semne de deteriorare astfel incat produsul poate fi revandut; si

-     returul produsului se efectueaza in prezenta unui Supervizor al magazinului Douglas (de exemplu: Director magazin).

In cazul in care returul a fost acceptat conform conditiilor cumulative de mai sus, Clientul poate opta pentru inlocuirea produsului cu alt produs/sau produse din lista produselor existente pe plataforma Glovo, de valoare cel putin egala cu valoarea produsului pe care il returneaza. Clientul va ridica produsul/produsele inlocuitoare direct din magazin, platind diferenta de pret daca este cazul (in cazul de inlocuire cu un produs mai scump decat cel returnat).

Nu este acceptat pentru retur un produs deteriorat, desigilat sau testat/utilizat de Client sau a carui ambalaj prezinta defecte si nu mai poate fi revandut.

Produsul nu poate fi preschimbat in bani sau vouchere/gift carduri

  1. III.            Returul produselor personalizate achizitionate prin intermediul platformei GLOVO

Produsele care au fost personalizate (prin gravură sau alte metode) nu pot fi returnate.

  1. IV.            Returul de produse reclamate pentru viciu ascuns/defect de fabricatie, achizitionate prin intermediul platformei GLOVO

Se accepta returul prduselor desigilate de Client daca produsul are un viciu ascuns, defect de fabricatie care nu este vizibil in momentul achizitionarii produsului de catre MANDATARUL GLOVO.

Se considera viciu ascuns: un recipient care nu isi indeplineste functia de a debita continutul, recipient cu aspect deformat din fabricatie, continut neconform.

In cazul in care reprezentantii Douglas din magazinul fizic pot sa constate usor neconformitatea produsului cu mijloacele avute la dispozitie in magazinul fizic (de exemplu: se constata ca pompita recipientului e defecta si nu elibereaza produsul etc), iar continutul produsului este nefolosit, , returul produsului desigilat poate fi facut conform procedurii care se aplica pentru produsele sigilate si achizitionate prin intermediul platformei GLOVO,  si prezentat mai sus.

In cazul in care Clientul reclama continutul neconform al produsului, Clientul ia la cunostinta ca eventuala neconformitate nu poate fi constata de reprezentantii Douglas, luand in considerare complexitatea procedurii de constatare/investigare a continutului produsului, iar in acest caz returul nu poate fi efectuat pe loc. 

Clientul poate opta sa predea pe baza de Proces-Verbal produsul reclamat ca avand continut neconform si ambalajul sau, chiar si desfacut, catre Supervisorul magazinului fizic Douglas (de ex.:Directorul de magazin) din care a achizitionat produsul, impreuna cu o copie a bonului fiscal care atesta achizitionarea produsului din magazinul respectiv si o copie a Chitanti Glovo, si, va completa o Declaratie in scris in care explica in ce consta neconformitatea produsului si solicita efectuarea returului. Reprezentantul Douglas va transmite reclamatia impreuna cu produsul, ambalajul, copia bonului fiscal si Declaratia Clientului catre producator/filiala sa locala sau distribuitorul autorizat al brandului/marcii de la care a fost receptionat produsul spre investigare. Clientul ia la cunostinta ca procedura de investigare poate dura pana la 120 de zile (sau mai mult, in functie de complexitatea investigatiei). De asemenea, Clientul ia la cunostinta de posibilitatea deschiderii recipientului produsului pentru realizarea investigatiei. Daca producatorul/filiala sa locala sau distribuitorul autorizat al brandului/marcii concluzioneaza ca continutul produsului este neconform, atunci returul este acceptat in aceleasi conditii ca in cazul produselor sigilate descris mai sus. 

In cazul in care continutul produsului este declarat conform, atunci returul produsului este refuzat, iar produsul este returnat Clientului in starea in care a fost primit de la producator/filiala sa sau distribuitorul autorizat.  In acest caz, pot fi generate cheltuieli suplimentare pentru Client cu privire la procedura de investigare a continutului produsului. Astfel, Clientul ia la cunostinta ca cheltuielile privind procedura de investigare a continutului produsului sunt in sarcina Clientului, in cazul in care in urma investigatiei continutul produsului este declarat drept conform.  

Prezenta procedura nu se aplica comertului electronic de pe pagina de internet http://www.douglas.ro/.

Parfumerie Douglas SRL își rezervă dreptul de a modifica unilateral oricând procedura de mai sus.